אריחי בטון – רצפה מצוירת כמו של פעם

אופנת סבתא

 

אריחי בטון – רצפה מצוירת כמו של פעם

 

אי שם בשנות ה-20 של המאה הקודמת, הגיעה היישר מאירופה, שיטה ייחודית ומרהיבה של יצור אריחי רצפה . מרצפות בטון מצוירות על ידי עובדי כפיים, העומלים על כל מרצפת אחת-אחת בעבודת יד מסורתית. מרצפות שלעולם לא יהיו זהות אחת לשנייה משום שיטת היצור שלהם.

כמה יופי היה במרצפות הללו של פעם….

רצפה מאוירת מעלה בי געגועים לסבתא שלי וזיכרונות מהבית שלה.

בתי האבן הוותיקים של זיכרון במרכז המושבה שהיו מרוצפים בשטיחי האריחים האלו. כל הארץ נשטפה אז בטרנד החדשני של אריחים מצוירים.

אחת המגמות הפופולאריות של החזרת הישן לרלוונטיות של היום, היא בהחלט השבת האריחים המצוירים לנוף הבתים הישראלים. אומנם לא רק בבתים. את ההתחדשות הססגונית נראה בבתי עסק, מסעדות, בתי קפה, מתחמי בילוי חדשים ועוד.

ניתן למצוא אריחי בטון אמיתים, מצוירים ע"י אומנים, בחנויות ותיקות ביפו ובירושלים. כשהיתרון המובהק שלהם הוא העמידות והאוטנטיות .

עם זאת היום חנויות הקרמיקה למיניהם משווקות אריחים מצוירים העשויים מגרניט פורצלן.  אריחים יפייפים המיוצרים בטכנולוגיה חדישה, בעלות כספית נמוכה יחסית,  ועם שלל עיטורים.

אנו משלבים אותם בבית בשירותים, בחדרי הרחצה. כאריחים לרצפה או כחיפוי קירות דקורטיבי. נראה את האריחים המצוירים גם במטבחים. פעם כתחליף לחיפוי מעל השיש ופעם ברצפה כשטיח מצויר עם מסגרת תואמת.

קידום אתרים בצפון קידום אתרים בצפון