מתי משתמשים בשירותיו של מעצב פנים?

האם אני באמת זקוק למעצב פנים?

האם יש לו ערך מוסף בבנייה או בשיפוץ שגם ככה עולה לי הון תועפות?

ולמה אני צריך מעצב פנים אם יש לי אדריכל?

 

אז כמו שלבית המשפט לא הולכים בלי עורך דין – לא בונים או משפצים בית ללא מעצבות פנים.

בעבר, זה היה מקצוע עם רלוונטיות מאוד נמוכה. רבים היו מתחילים את פרויקט חייהם, בניית בית, עם מעט מאוד ידע, ויכולת לתת תשומת לב לפרטים הקטנים.

לפני יותר מעשור, כשסיימתי את לימודיי וקיבלתי את הכשרתי כמעצבת ואדריכלית פנים, הרגשתי שהעבודה הכי קשה במקצוע שלי, הוא עצם הכרתו לציבור.

לחלק גדול מהציבור היה מאוד קשה להבין למה הם זקוקים למעצבת פנים. שיפוצים רבים היו מסתכמים בעיצוב של קבלן הבניין ובתכנון של הנגר. מעצבת הייתה סוג של פריבילגיה שיכלו להרשות לעצמם אנשים במעמד גבוה.

 היום זה מובן ליותר ויותר אנשים, שבעל מקצוע טוב, מעצבת מקצועית, יעניקו להם שקט בתהליך כה מורכב של בנייה או שיפוץ של בית. החל מפתרונות תכנוניים, דרך בחירת בעלי המקצוע אמינים וניהולם, ועד לבחירות והחלטות שונות לאורך התהליך.

לא מעט החלטות ניתנות במהלך בנייה או שיפוץ של בית. החלטות שגויות יכולות לעלות לנו הרבה מאוד כסף ולעיתים אף יותר מכך. במקרה קיצוני נשוב ונחזור על אותו שיפוץ כעבור שנה. והרי תהליכים של שיפוץ כורכים סביבם לא מעט עבודה, ריצות ותזוזים, וכמו שאמרתי – הרבה מאוד כסף. אם החלטתם שהגיע הזמן לשפץ את הבית, והגדרתם תקציב מקסימאלי עבור השיפוץ, אל תחסכו על מישהו מקצועי שינהל עבורכם את התהליך, וזאת על מנת, כן לחסוך לכם בהוצאות ועלויות בלתי צפויות.

 

לקחנו אדריכל שיתכנן לנו את הבית האם צריך גם מעצבת?

התשובה היא כן. השילוב בין האדריכל למעצבת, יניב תוצאה משלימה לבית שלנו.

כשהאדריכל אמון על תכנון המבנה, הנראות החיצונית שלו בהתאמה לסביבה ואישורו בגורמים מנהלתיים שונים. וכשהמעצבת משתלבת בשלבים המוקדמים של התכנון והחלוקה הפנימית של הבית, תיתן את הדעת בבחירת חומרי הגמר השונים, תקשיב לצורכי הדיירים, תאבזר ותצור עבורם את בית חלומותיהם.

 

עיצוב פנים מהו?

עיצוב בהגדרתו: עיצוב הוא תכנון של מוצר או מערכת מוצרים, כך שיענו על קריטריונים רבים.

עיצוב בשבילי: זירת העיצוב בעיניים שלי הוא משחק מתמיד של איזון בין חומרים. עיצוב פנים זה היכולת להבין את הצרכים הבסיסיים של המשתמש, ההרגלים שלו ההעדפות שלו ואף התקציב שלו, לחבר בין כל אלו לבין החלל הנתון. יכולת החיבור הזאת היא תוצאה של חוש אסטטי, ראייה מרחבית והכי חשוב תשוקה למקצוע. מעצב פנים טוב, הוא זה שמשאיר את טעמו האישי מחוץ לתמונה. הוא קורא את לקוחותיו, וקולע לטעמם מבלי שאלו יצטרכו לומר הרבה. הוא ישלב את החלומות שלהם באופן הרמוני שיתאים לחלל ולהם.

סטיב ג'ובס : "design is not just what it looks like, and feels like – design is how it works" – (עיצוב זה לא רק איך שזה נראה ומרגיש – עיצוב זה איך שזה עובד)

קידום אתרים בצפון קידום אתרים בצפון